Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButterfield, Nancy; Arthur, Michael
TitelShifting the Focus: Emerging Priorities in Communication Programming for Students with a Severe Intellectual Disability.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 30 (1995) 1, S.41-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterStellungnahme; Communication Disorders; Communication Skills; Curriculum; Educational Methods; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Interaction; Interpersonal Communication; Severe Disabilities
AbstractThis paper examines contributions of a functional curriculum approach to achievement of functional communication by students with moderate/severe disabilities. It proposes that best practice needs to focus more specifically on the quality of social interactions with students throughout the day, by emphasizing the role of communication partners in providing interactive environments that increase communication opportunities. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: